środa, 14 stycznia 2015

Książki godne polecenia

Witajcie. Ostatnio mam nieco więcej wolnego czasu, a jeśli już uda mi się wyrwać godzinę dla siebie, nadrabiam zaległości książkowe. Dla książkowych moli, chciałabym zaproponować trzy bestsellery. Oto one:-)
Małgorzata Gutowska - Adamczyk "Cukiernia Pod Amorem"


Podczas wykopalisk na rynku w Gutowie archeolodzy dokonują niezwykłego odkrycia. Wzbudza ono zainteresowanie córki właściciela cukierni Pod Amorem. Jesteśmy świadkami fascynującej historii rozkwitu i upadku jednego z najświetniejszych mazowieckich rodów.
Zajezierscy to pierwsza część trzytomowej sagi o Gutowie. Autorka opisuje losy kilku pokoleń kobiet i ich mężczyzn w malowniczej scenerii dziewiętnastowiecznych dworków oraz współczesnej prowincji. Znakomicie oddaje koloryt epoki, zarówno jeśli chodzi o realia życia codziennego, jak i przełomowe wydarzenia historyczne. Tworzy niepowtarzalną opowieść o silnych kobietach, ich marzeniach i namiętnościach. 
Książkę czyta się bardzo dobrze. Autorka z niesamowitą dbałością o detale stara się oddać klimat tamtych czasów. Nie mogłam się oderwać od tej sagi, i z pewnością przeczytam następne dwie części.

Regina Brett "Bóg zawsze znajdzie Ci pracę - 50 lekcji jak szukać spełnienia"


Regina Brett jest autorką takich bestsellerów jak "Bóg nigdy nie mruga" i "Jesteś Cudem". To książka dla tych, którzy kochają swoją pracę a także dla tych, którzy przestali kochać to co robią. Autorka na co dzień pisze felietony w dzienniku "Plain Dealer",z racji swojej pracy spotyka się z wieloma osobami i różnymi charakterami. Jest to zbiór 50 osobistych felietonów autorki, która dzieli się z nami swoimi, trudnymi i radosnymi przeżyciami, a także chwilami wzruszeń. Pokazuję, że każdą pracę, nawet tą najbardziej niewdzięczną można polubić. Książka jest jedną z tych, do których chętnie się wraca i nigdy się nie znudzi. Każda lekcja ma dla nas jakiś przekaz i może być inspiracją. Czytanie tak mnie wciągnęło, że zamówiłam pozostałe dwa wydawnictwa. Już do mnie jadą:-) Nie mogę się doczekać, kiedy je otworzę. Mam nadzieję, że znajdę czas wolny.

Ks. Bogdan Król "Przyjaźń pięciogwiazdkowa"


Jest to mała książeczka, która zwiera zbiór opowiadań, sentencji i cytatów dotyczących przyjaźni. Uczy nas, jak powinna wyglądać prawdziwa przyjaźń oraz jak ją pielęgnować. Może być idealnym prezentem dla tych, których mamy szczęście nazywać swoimi przyjaciółmi. 

Do następnego!!






2 komentarze:

  1. książki Reginy Brett również polecam :) od siebie mogę dorzucić fajny, motywujący poradnik napisany przez jednego aniołka Victoria's Secret - Mirandę Kerr :)) "Doceń siebie. Jak odkryć prawdziwą siebie i rozwinąć skrzydła" idealna na 2-3 wieczory, przyjemnie się czyta, bardzo pozytywna książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi w rece wpadla ostatnio ksiazka o dosc fajnym i oryginalnym tytule, a mianowicie Dziennik o-błędnik. Pochlonelam ja w jeden wieczor:) ale warto!

    OdpowiedzUsuń